Tűzhangya
MÁR KAPHATÓ A TŰZHANGYA!
![]() |
Rendelje meg most 21%-os kedvezménnyel,
Igen, szeretném 21% kedvezménnyel
|
|
Két fiatal diák, Rakonczay Viktória és Rakonczay Gábor saját tervezésű és építésű hajójukkal, a Tűzhangyával – első magyar párosként – átevezték az Atlanti-óceánt. Az út előtt sohasem eveztek, ám 51 napi, hihetetlenül kalandos és viharokkal tarkított evezés után átértek az óceán túloldalára, vegyes párosként világrekordot döntve. Washingtonban a National Geographic „Adventure, az év kalandja” díjjal, vagyis a „Best of 2008 Adventure”-rel ismerte el egyedülálló teljesítményüket. Londonban Guinness World Records kitüntetést kaptak. A Tűzhangya névre keresztelt óceáni evezős hajójuk tervezéséért itthon elnyerték a Magyar Formatervezési Díjat. A hajót Budapesten a Magyar Iparművészeti Múzeumban és Bécsben a Vienna Boat Show-n láthatta a nagyközönség. A könyv erősen inspiráló hatású, magával ragadó és hiteles beszámoló az emberi akaraterőről és célmegvalósításról.
LEBILINCSELŐ ÉS MOTIVÁLÓ KÖNYV ÁLMAI MEGVALÓSÍTÁSÁHOZ
A TŰZHANGYA tartalmából:
Idézetek a Tűzhangya ajánlói közül:
|
TŰZHANGYA premier
Rakonczay Viki és Rakonczay Gábor a Fábry Showban
„Ha Viktória és Gábor pár évtized múlva megkérdezik egymástól/önmaguktól, mi lett az álmaikból? - Lesz mit válaszolniuk.”
Fábry Sándor
TŰZHANGYA EXPEDÍCIÓ
Részlet az Esti Showder Fábry Sándorral 2008. március 20-ai adásából
![]() |
Hölgyeim és uraim! Vendégeim teljesítményét a National Geographic a tavalyi év tíz legkülönlegesebb kalandja közé sorolta. Ez a két fiatal magyarországról elsőként, átevezte az Atlanti-óceánt!
Fogadják szeretettel Rakonczay Viktóriát és Rakonczay Gábort!
Minden elismerésem a tiétek! Őszintén gratulálok! Nézzük a tényeket. Hány kilométert evezetetek?
Össesen 5200 km volt az út.
Mindezt mennyi idő alatt?
51 nap 6 óra 10 perc alatt Vikivel eveztünk át az atlanti óceánon.
Csinálta ezt magyar már előttetek?
Ezt Magyarországról még soha senki nem csinálta meg, a világon is mi voltunk a második leggyorsabbak és csak 4 órával maradtunk el a rekordtól. (Sanyi reagál) Lenyűgöző teljesítmény!
Viki, anyukád nem feküdt keresztbe a hajó előtt?
Gábor rögtön az elején elmondta, hogy mi azt tervezzük, hogy átevezzük az óceánt. Csak legyintettek egyet: „Majd kinövöd fiam!" a középiskolában vadászpilóta akartam lenni, de ebből kigyógyultam, azt hitték ez most is így lesz. Amikor elkezdtük építeni a hajót akkor már érezték, hogy ez komoly. Nálam így szép lassan hozzá szoktak.
A hajót is magatok terveztétek...
Nem művészi célok mentén folyt a tervezés, hanem a funkció volt a fontos. Azért szép is lett! Annyira különbözik a külföldi hajóktól, hogy több mint másfél méterrel hosszabb lett, vékonyabb lett. Általában angliában egy kis műhelyben tervezik és készítik ezeket a hajókat, mi magunk terveztük és készítettük
Kalózokkal is találkoztatok...
Eredetileg azt terveztük, hogy spanyolországból egyenesen leevezünk a kanárira, de az időjárás miatt többször ki kellett kötni. Ezt a partszakaszt a vitorlások messze elkerülik, mert kalóz tevékenység folyik a part mentén. Olyan nagy a szegénység, hogy komoly megélhetési forrást jelent az afrikaiaknak a kalózkodás. Mivel nem terveztük a kikötést, így térképet sem vittünk magunkkal. Megint rossz időbe kerültünk és mivel a part közelében hajóztunk ki kellett kötnünk, mert a parthoz csaphatott volna bennünket a szél. A gps jelezte, hogy a kikötőnél vagyunk, de az csak nem akart megjelenni. Lehorgonyoztunk és vártuk, hogy kivilágítják a kikötőbe vezető utat. Már minden világított a parton csak a kikötő nem. Végre felgyulladtak a fények, s a horgonyt- ami belesüllyedt a homokba- levágva elindultunk. A fények szépen nekivezettek volna egy szürke kőgátnak, ha nem vesszük időben észre. De sikeresen bejutottunk a kikötőbe, ahol felajánlották a segítségüket, hogy megjavítják a tartalék motorunkat. Amikor elmondtuk, hogy nekünk sem fő, sem tartalék motorunk nincs hatalmas nevetés tört ki a kikötőben. „Ezek olyan szegények, hogy még motor sincs a hajójukon."
(...)
Volt egy speciális találmányotok.
Kénytelenek voltunk leegyszerűsíteni az étkezést, ezért minden finomságot összeraktunk, és elkészitettük a világ legfinomabb, leglaktatobb reggelijét. Kostold meg és találd ki, mi van benne... (Sanyi kóstol) Fogalmam sincs... „Por" vízzel felhígítva + tejpor + mazsola + háztartási keksz + müzli + csoki + babapiskóta + aszalt gyümölcsök + papaja + ananász + mogyoró.
Egyik éjszaka meglepetés ért benneteket...
Arra ébredtem, hogy Gábor hatalmasat kiálltott. „Jaj! Mi történt?" - egy repülő hal hátba vágta. Már antigua partjai közelében fregatt madarakkal is találkoztunk. Ezek nagyon démonikusan néznek ki. Korom fekete madarak csak a torkuk világít tűzvörösen. A szárnyuk sajátos szögletes formájú és olyan, mintha függőlegesen repülnének. A hajós emberek között az a babonaság járja, hogy ha a fregatt madár rászáll a hajóra az elsüllyed. Amikor először találkoztunk velük az egyik mindenáron le akart szállni, de elzavartuk. Nem vagyok különösebben babonás, de abban a környezetben az ember sok mindent elhisz...
(...)
Sok szerencsét kívánok! Hölgyeim és uraim! Rakonczay Viktóriát és Rakonczay Gábort látták, hallották.
- A teljes imterjú szövege és további képek az
Esti Showder Fábry Sándorral honlapján
IDE kattintva megtekinthetők. -
A Tűzhangyával átélt 4 napos, 10-es erősségű viharról mesél
Rakonczay Viki és Rakonczay Gábor
"...hosszas, órákon át tartó telefonálás és kommunikáció után, végül azt az információt kaptuk, hogy a mentőhajó sem fog kijönni értünk, mert akkora a vihar, hogy még a kikötőt sem tudják elhagyni. És nem akarja kockáztatni a mentőhajó kapitánya sem a legénységének, sem a hajónak a biztonságát.
Pedig ezt egy spéci, direkt az óceáni viharokra kitalált mentőhajó volt..."
Az Atlanti-óceán átevezése a Tűzhangyával
2006-2007: Rakonczay Viktória és Rakonczay Gábor saját tervezésű és építésű hajóval,
a Tűzhangyával első magyar párosként átevezte az Atlanti-óceánt.