Tervre márpedig szükség van. Tökéletesre.

Milyen előnyökkel jár, ha elolvasod ezt a könyvet? Leginkább abban segít, hogy másképpen tekints a vállalkozásodra. A sikertényezők mellett olyan „titkos fegyverek” is szerepelnek, amik a valós életben szerzett tapasztalatokon, sikereken alapulnak, így bátran belevetheted magad a Tökéletes Marketingterv gyakorlati alkalmazásába, megvalósításába.
Dan S. Kennedy nem a levegőbe beszél, ha a marketingről van szó. Nemcsak a saját bizniszét építette fel, de rengeteg vállalkozónak segített létrehozni a marketing rendszerét, fellendíteni az üzletét.
Dan gyakorlatias módon fogalmazza meg, mi is az a marketing:
„A megfelelő üzenet eljuttatása a megfelelő embereknek a megfelelő csatornákon keresztül és a megfelelő módszerekkel – hatásosan, hatékonyan, nyereségesen”.
A könyv nemcsak kérdésekre ad választ, hanem kérdéseket tesz fel, annak érdekében, hogy lásd hol tartasz a saját marketingedben. Ilyeneket, mint:
- A te marketinged a lehető legerősebb, legmeggyőzőbb, leglenyűgözőbb üzenetekre épül?
- Meghatároztad pontosan, hogy kinek szól az üzeneted, és hogy milyen módon tudod azt eléjük tárni?
- Bölcs módon költesz az üzeneted közvetítésére leginkább alkalmas csatornában?
- Hatásos és hatékony is vagy?
- Pontosan méred minden egyes marketing befektetésed valós, nettó megtérülését?
Függetlenül attól, hogy alacsony költségvetéssel rendelkező kisvállalkozásod van, vagy egy nagy céget vezetsz, ha a kérdésekre nem tudsz megnyugtató választ adni, akkor érdemes áttanulmányoznod ezt a könyvet.
Az ebben található sikertényezők segítenek kidolgozni a terméked vagy szolgáltatásod számára leghatásosabb üzeneteket, kiválasztani a legmegfelelőbb csatornákat és eljuttatni ezeket a legértékesebb piacaidra.
A te feladatod, ezekből a sikertényezőkből összeállítani a saját, egyedi tervedet, amely előre viszi a vállalkozásodat. Enélkül olyan, mintha töltények nélkül indulnál vadászatra.
Mik ezek a sikertényezők?
Például, „a megfelelő üzenet”.
Manapság, amikor mindenfelől ajánlatokkal bombáznak bennünket, ebben a „reklámzajban” valami igazán különleges üzenetet, küldetést kell megfogalmaznod, hogy bárki is felkapja fejét. Valljuk be, ez a feladat egyre nehezebb. Olyan, mintha egy zsúfolt autópályán kellene előzgetni az autókat.
Ám van egy ritkábban választott út, amikor a magad által kidolgozott, védett értékesítési környezetben dolgozol.
Dan javaslatára vizsgáld csak meg a konkurenciád. Nyisd ki a weboldalát és kezd el kiírni az összes ígéretét, előnyt, hátrányt, stb. Keresd a következőt, és ott csináld meg ugyanezt. Ha valami ismétlődik tegyél strigulát, ha új jelenik meg, vedd fel a listára. Tudod miért jó ez a gyakorlat? Rájössz, hogy mindenki ugyanazt mondja. Ezek az üzenetek kevésbé célzottak, mindenkihez szólnak, tehát nem szólnak senkihez. Bármennyire is úgy tűnik, hogy így kell csinálni, mert mindenki így csinálja, itt van az a pont, ahol te jössz.
A cél, egy olyan üzenet kidolgozása, amely pozitív, vonzó és lenyűgöző módon különböztet meg az összes versenytársadtól, ami maga az „Egyedi Értékesítési Ajánlat”. Ezen keresztül pozícionálod magad a piacon a konkurenciával szemben.
Példák sokasága mutatja be, mit lehet elérni egy jó üzenettel, hogyan lehetsz a megfelelő helyen és a megfelelő időben.
De ez csak egy volt a 11 sikertényezőből, nem beszéltünk még arról, hogyan kelts érdeklődést a terméked vagy szolgáltatásod iránt, mik a legfőbb bűnök a marketingben, hogyan célozz pontosan, és mi az a mindent elsöprő bizonyíték.
Érdekfeszítő, gyakorlatias, hiteles és felettébb szórakoztató.
Dolgozd fel, valósítsd meg és ne hagyd, hogy veled szórakozzanak.