Pongor Vállalkozói Tippek - 8. szám
Íme, a mai Pongor Vállalkozói Tippem
Egészítsd ki a hagyományos értékesítési csatornáid és zárkóztasd fel a céged! Stagnálás nincs, új irányban kell nyitnod ha növekedő cégre vágysz! Ideje kilépni a régi paradigmák fogságából!
Nem kell megijedned, nem kell azonnal több új értékesítési csatorna felé nyitnod, de mindenképp be kell tervezned mikor milyen csatornát, fogsz megnyitni! Lássuk a legújabb csatornákat a régi hagyományos kereskedelemmel szemben!
Vannak a hagyományos offline kereskedelmi csatornák, mint a kiskereskedelem vagy a nagykereskedelem, de ezt már pluszban meg lehet erősíteni a bizományos értékesítéssel, mely röviden több más üzletbe, kiállításra, rendezvényre eljuttatja a termékeid. És miért szerveznéd te a kivonulást, ha vannak, akik szívesen átvállalják ezt helyetted?
De ha van egy szuper ellenállhatatlan ajánlatod, és csalid mely vonzza a vevőket, akik szívesen megadják az adataikat akkor érdemes kimenni szakmai összejövetelekre, kiállításokra, expókra, konferenciákra vagy szemináriumokra. Nemcsak adatbázist építhetsz, hanem azonnali bevételt generálsz!
Gondolom már találkoztál a legújabb bevásárlási trenddel, amikor már az okos telefonoddal meg tudod csinálni a napi bevásárlást, és a csomagokat az általad kért időpontra házhoz viszik. Egyszerű nem igaz?
Gondolkodj egy kicsit! A Te terméked rendelkezik QR kóddal?
Szívesen rendelik az emberek egyszerűen pár kattintással?
Nézzük az online értékesítési csatornákat! A web shop már szinte kötelező, de hogy lehet ezt fokozni? Ugye rendszeresed építed az adatbázisod? A listaépítés az egyik legjobb forrás, és még a web shopot is megelőzi! Hisz ha van egy ápolt nagy létszámú listád, nemcsak a saját termékeid értékesítheted, de affiliate partnerként passzív jövedelmet generálhatsz. És fordítva! A listaépítés egyik leghatékonyabb módja a partnerprogramok. Az adatbázisod építheted a Facebookon, Twitteren vagy saját blogon is. Konvertáld a rajongóid, követőid vagy olvasóid a listádra és szerezd meg minden adatukat, szépen sorban!
Gondold, végig a vevőid hol vásárolnak még online? Az aukciós portálokon? TV shopban? Tagja vagy a Tesco hűségprogramnak? Mert ha igen, gondolom, ismered az SMS kampányaikat. Ahol rendszeresen elküldik a számodra érdekes akciós termékeket, vagy egy személyre szabott kuponnal csábítanak be az üzletbe, ahol persze Te sokkal több mindent pakolsz a kosaradba, mint amiért eredetileg mentél! Zseniális technika! De ha van egy értékesítő csapatod hagyd az SMS-t és hívd fel a legjobb ügyfeleid rendszeresen, kreálj nekik egyedi ajánlatot, érezzék a különleges bánásmódot!
Amennyiben többet akarsz, tudni az értékesítés fortélyairól, ajánlom a figyelmedbe:
Jeffrey Gitomer : Az értékesítés kis vörös könyve című bestsellerét!