Gary Harpst: A kiválóság hat alapelve
Átlagos értékelés: | Nem értékelt |
A vállalat tartós kiválósága előtt álló akadályok legyőzésnél nem csak azt kell megtanulnunk, hogy több mindent csináljunk jól egyszerre, hanem mindezt más emberekkel kell véghezvinnünk.Ráadásul ha a cégünkben a tartós kiválóságra törekszünk, azt is tudni kell, minek köszönhetjük a jó eredményeket.Hogy segítsünk ebben, kifejlesztettük a Hat Alapelv Modellt. |
|
|
Akik ezt a terméket megvették, az alábbi termékeket vásárolták még:
Leírás és Paraméterek
Golfoztak már valaha is? Akik igen, tudják, hogy a golflabda eltaláláshoz egy sor alapvető dolgot helyesen kell csinálni. Először is, ki kell választani a megfelelő ütőt az ütéshez; ezután pontosan kell célozni, a labdától jobbra állva, a cél felé nézve.
Ezután helyesen kell megfognunk az ütőt, és végezetül, megfelelően kell lendíteni az ütővel, a balkezet kinyújtva tartva hátralendítés közben. Ezután egy kiváló előrelendítésben tulajdonképp a csípőnk és a karunk juttatja a csuklónkat addig a pontig, ahol az ütő találkozik a labdával.
Akik próbálták, tudják, hogy nem könnyű, mert MINDEZT EGYSZERRE KELL hibátlanul elvégezni minden alkalommal, különben a labda nem oda megy, ahová szeretnénk (nekem elhihetik).
A vállalat tartós kiválósága előtt álló akadályok legyőzése még bonyolultabb. Mert nem csak azt kell megtanulnunk, hogy több mindent csináljunk jól egyszerre, hanem a golffal ellentétben mindezt más emberekkel kell véghezvinnünk, nem pedig egyedül.
Ráadásul ha a cégünkben a tartós kiválóságra törekszünk, nem elég jó eredményeket elérni, azt is tudni kell, minek köszönhetjük ezeket az eredményeket. Ez a tudás elengedhetetlen, hogy képesek legyünk reagálni azokra a könyörtelen változásokra, amikkel minden vállalatnak szembe kell néznie. Hogy segítsünk a szervezeteknek felmérni, mennyire fenntartható a jelenlegi teljesítményük, kifejlesztettük a SixDisciplines – Hat Alapelv Modellt.
Még a legjobban működő kis- és középvállalkozások is kezdetben kevéssé felelnek meg ennek a modellnek, mert sikerük gyakran egy maroknyi csodálatos ember hősiességén alapul. „Élmunkásokén”, akik maguktól is tudják, mit kell tenniük, de nem fejlesztettek ki azt a követhető modellt, amivel mások is hasonló eredményeket érhetnének el. Kis- és középvállalkozásoknál ez nem meglepő, mert a legtöbb induló cég néhány ember hősiessége révén éri el a kezdeti pozitív likviditást.
Ám ez a működési elv nem vezethet el minket a fenntartható kiválósághoz, mert vagy ezek a kulcsemberek hagyják el előbb-utóbb a céget (olykor váratlanul), vagy ami gyakoribb, a vállalat eléri azt a szintet, amikor teljesen kimeríti ezeknek az embereknek a munkabírását. Vagy kiégnek, vagy romlik a munkájuk minősége.
Másik, kevésbé nyilvánvaló kihívás, az Alapelvek közti összefüggés. Ezek mind összefüggésben vannak, és nem érhetünk el a kiváló szintre az egyik területen, ha a másikon nullán állunk. Így az egyik terület fejlődésének szinkronban kell lennie a többi fejlődésével.
A Six Disciplines Módszertan éppen ez: egy szinkronizált, szisztematikus megközelítés ahhoz, hogy felépítsük vállalkozásunkat a fenntartható kiválóság szintjére. Egyetlen összefüggő, lépésről-lépésre haladó folyamatban egyesíti mindazt, amiket korában különálló elvekként tanítottak – stratégiatervezés, minőség menedzsment, integrált tanulás, folyamatok automatizálása, teljesítmény menedzsment és eredményközpontú fejlesztés.
Az analógiát folytatva, ha golfozni tanul, kezdetben a lendítés egy-egy szakaszát tanulja meg. Aztán lassan, ahogy tökéletesíti az egyes szakaszokat, egyre jobban fog menni összefüggő ütésként is.