A hatékony értékesítés titkai

Értékesítés: a vállalkozó egyik legszebben csengő szava, a vevő egyik nagy ellensége. Végső soron a hatékony értékesítés a legfőbb célunk, ügyfeleink nagy része azonban nem szereti, ha megpróbálnak eladni nekik valamit. Legyen az termék, vagy szolgáltatás, célunk, hogy az minél keresettebb, népszerűbb legyen. Ebben a cikkben 6+1 ponton keresztül mutatjuk be a hatékony kereskedelem művészetét. Ezen szempontok átgondolásával és betartásával fellendítheted vállalkozásod, és a potenciális vásárlók is nehezen állnak majd ellen neked!
Pontos igényfelmérés
Már mindent kitaláltál termékeddel/ szolgáltatásoddal kapcsolatban, de valahogy mégsem éred el a kívánt hatást? Lehet, hogy csak egy apró változtatás kell a sikerhez. Ezért érdemes megkérdezned a vásárlóidat is! Nagyon fontos a kérdések megfelelő kiválasztása, hiszen a vevő sok esetben nem is tudja, valójában mire van szüksége. Kérdezz rá konkrétumokra, de adj lehetőséget a saját véleményük, gondolatuk megosztására is. Ezek a tapasztalatok innovatív ötletek, hasznos változtatások sorozatát eredményezhetik, új életet hozhatnak cégedbe.
Célközönség megszólítása
Az előző pont feltétele, hogy jól ismerd a potenciális vásárlókat. Milyen csatornákon folyik a kommunikáció és milyen formában? Mi a megfelelő stílus és szóhasználat, amellyel legkönnyebben felkeltheted a közönséged figyelmét? Milyen gyakorisággal kommunikálj velük? Gondold át ezeket a kérdéseket és hozz létre egy olyan követőtábort, akik teljesen megértenek és figyelnek rád!
Nem terméket, nem szolgáltatást, megoldást kínálunk!
Fontos, hogy a jövőbeli vásárlók úgy érezzék a megoldást csak nálad szerezhetik meg. Nem terméket vagy szolgáltatást kínálsz, hanem megoldást a problémáikra. Tehát nem az eladás tényére kell összpontosítanod, hanem a terméked vagy szolgáltatás céljára!
Hassunk az érzelmekre!
A vevőnek úgy kell éreznie, hogy itt valóban kiszolgálják, az ő igényeit helyezed előtérbe, az ő problémájának megoldása a legfontosabb számodra. Az emberek szeretik, ha törődnek velük, gondoskodj a vásárlóidról!
Bizalom felépítése
A bizalom kérdése az egyik legfontosabb és legösszetettebb szempont. A megfelelő kommunikáció bizalmat ébreszt, így visszatérő vásárlókra és ajánlókra számíthatsz. Hangsúlyozd, hogy számodra és vállalkozásod számára is a minőség és elégedettség a legfontosabb. Ha nincs megfelelő kommunikáció, a vevő bizalmatlan lesz.
A bizalom kiépítéséhez fontos, hogy bemutasd magad és a céged, közvetítsd az értékrended. Alakíts ki közvetlen viszonyt a vásárlóiddal, add meg elérhetőségeidet! Oszd meg az elégedett véleményeket, sikersztorikat és biztosíts tanácsadási lehetőséget is! Minél több információt osztasz meg, annál több pilléren állhat a bizalom ingatag vára.
Aktualizáld vállalkozásod!
Figyelj a naprakészségre! Minden új információt tudniuk kell vásárlóidnak. Személyre szabott üzenetekkel, megfelelő oldalfrissítéssel mindig újat mondhatsz, folyamatosan ügyfeleid emlékeiben lehetsz.
Hogyan tartsam meg az ügyfeleket?
Mindig örülünk az új vásárlóknak, de egy visszatérő vásárlói körrel biztos bevétellel számolhatunk. Egyszerűen eladni nem lehet! Az ügyfelek felkutatása, megtartása magas szintű ügyfélismerettel lehetséges. Kedvezményekkel, kuponkódokkal, ajándékokkal szimpatikusabbá teheted termékeidet/szolgáltatásodat. A visszatérő vásárlók a vállalkozás alapjai.
A hosszútávon eredményes kereskedelem kanyargós útja azonban még beláthatatlan. MÉG! Ide kattintva többet olvashatsz a hatékony értékesítésről és közelebb kerülhetsz a célodhoz!